Plavky

Zbavte se celulitidy aneb příprava na plavkovou sezónu

Léto je za dveřmi a vy opět řešíte, v jakém modelu plavek nejlépe schováte pomerančovou kůži? Lepší než celulitidu schovávat je se jí zbavit!

Chcete-li zatočit s celulitidou jednou provždy, musíte si přiznat, že celkovou změnou životního stylu to nepůjde. Pokud se však pro změnu rozhodnete, zbavíte se nejenom celulitidy, ale i nadbytečných kil a nezdravě vypadající pleti.

Celulitida souvisí s neschopností těla spalovat tuky, která je vyvolaná nesprávným fungování lymfatického systému. Dobré stravovací návyky a zdravý život jsou klíčovými složkami pro aktivaci lymfatického oběhu, čímž zabráníte vzniku celulitidy.

Začleňte následující zdravé návyky do svého každodenního života a do letní dovolené nebude po pomerančové kůži ani památky!

Pohyb, jóga nebo fyzické cvičení

Lymfatický tok je výsledkem pohybu těla a svalové kontrakce, proto je velmi důležité sportovat a zejména se vyhýbat dlouhodobému pasivnímu vysedávání. Pokud máte sedavé zaměstnání, vstaňte každé dvě hodiny, abyste se trochu protáhli, prošli se a vypili sklenici vody.

Pokud sport není vaše nejoblíbenější aktivita, vřele se doporučuje jóga jako jemné a snadné cvičení, jehož intenzita je jen na vás, stačí rozložit podložku v obývacím pokoji a zacvičit si v pohodlí domova podle jógových lekcí na YouTube či jiných internetových platformách.

Pranajáma neboli kontrola dechu (v józe)

Pranajáma znamená ovládání prány neboli vitální energie pomocí dechových cvičení. Cvičením hlubokého, bráničního dýchání aktivujete vás lymfatický oběh. Cvičení je založeno na aktivaci bránice, tedy svalu, který odděluje hrudník od břicha, jeho kontrakci a protahování. Jsou to techniky, které se také používají ve zpěvu, bojových uměních a samozřejmě v józe. Podrobnosti o této technice se dozvíte na hodinách jógy, ať už v jógových studiích nebo opět na některé z internetových platforem.

Zdravé stravování a kontrola hmotnosti

Přílišný nárůst tělesné hmotnosti brání správnému lymfatickému toku, což zapříčiňuje ukládání tuku a vznik celulitidy zejména v oblasti hýždí a stehen.

Vyvarujte se bílému cukru a uměle slazeným potravinám. Podobně negativní účinek způsobuje i nadmíra rafinované mouky a jednoduchých sacharidů jako je bílá rýže nebo pšeničné těstoviny. Dále omezte sůl, která podporuje zadržování vody v tkáních a přispívá tak ke vzniku otoků. Postupně redukujte příjem soli na nezbytné minimum.

Konzumujte přírodní potraviny, které obsahují vitamíny C, B3 a selen, který chrání žilní a lymfatické stěny.

TIP: Kvalitní doplňky stravy zakoupíte například na Klubzdraví.cz nebo na Vitaminklub.cz

Hydratace a tekutiny

Pijte dostatek tekutin (1,5 litru denně mezi jídly), abyste hydratovali tělo a rozpohybovali cirkulaci tělní lymfy. Ale pokud vás voda nudí, můžete ji ochutit bylinkami / ovocem / okurkou / citronem / mátou / kokosovou vodou nebo přírodním izotonickým nápojem. Vodu můžete také prokládat bylinnými čaji. Nicméně to nepřehánějte ani s vodou, její nadměrná konzumace oslabuje ledviny.

Diskuze, recenze a zkušenosti