Kaše s proteiny

Tipy jak používat proteinový prášek

Protein se nejčastěji používá jako proteinový shake po tréninku či jiné sportovní aktivitě nebo k odpolední svačině. Proteinový prášek, voda a pár vteřin v mixéru a shake je v tu ránu hotový. Proteiny se a trhu nabízejí hned v několika příchutích, tím si na své přijde téměř každý. Protein představuje zdroj kvalitních bílkovin, které bývají často deficitní, proto se stal protein skvělým pomocníkem k doplnění denního bílkovinového příjmu. Jak lze jinak zařadit protein do své stravy? V dnešním článku se dozvíte hned několik tipů.

Protein jako ochucovadlo

Možná patříte do skupiny lidí, kterým proteinový shake nechutná nebo jen hledáte další alternativy přípravy proteinových pokrmů. Protein slouží také jako skvělé dochucovadlo sladkých a zdravých dezertů a jídel. Dezertu nejen dodá sladkou chuť, ale také kvalitní bílkoviny a zajímavou příchuť dle volby proteinu. Na internetu naleznete hned několik desítek receptů na proteinové dezerty, v dnešním článku Vám představím ty nejběžnější.

TIP: Při nákupu kvalitních proteinů můžete využít také slevový kód na Myprotein.cz

Ovesná proteinová kaše

Samotné ovesné vločky s vodou nepředstavují chutnou snídani, ovšem s doplněním o protein se z obyčejných vloček stane velmi chutná ovesná kaše. Ovesné kaše bez proteinu neobsahují navíc téměř žádné bílkoviny, proto je zařazení proteinu na místě. Celou kaši můžete dozdobit ořechy či arašídovým máslem, tím získáte také zdroj zdravých tuků a skvělá snídaně plná živin je hotová.

Mugcake

Podobný recept ovesné kaši je také ovesný mugcake, který má stejné složení, jen se liší přípravou – vločky s vodou a proteinem smícháme v misce (hrnku), kterou následně vložíme na 3 minuty do mikrovlnné trouby, vyklopíme a přidáme kvalitní řecký jogurt, ořechy, případně ovoce. Mugcake je rychlá a zdravá varianta dezertu a společně s proteinem si na něm velmi pochutnáte.

Tvarohový termix

Posledním tipem je takzvaný tvarohový termix. Termix většina z Vás zná z obchodů, klasický termix je však plný cukrů a s minimálním množstvím bílkovin. Zdravý tvarohový termix se připravuje pouze s nízkotučného tvarohu a zmiňovaného proteinového prášku, který “osladí” tvaroh a dodá danou příchuť.

Protein můžete využít v téměř každém zdravém dezertu, fantazii se meze nekladou. Je lepší variantou než sladit dezerty medem (který můžete také zařadit), protože obsahuje kvalitní bílkoviny. Bílkoviny by měly tvořit okolo 40 % Vašeho denního příjmu. Jedna dávka proteinu obsahuje okolo 20 g bílkovin a to dělá už velký rozdíl.