Pohoštění

Tipy jak pohostit návštěvu

Je pátá večerní hodina a vy chystáte pohoštění pro návštěvu. Na kuchyňské lince máte položenou veku, různé kupované pomazánky, v hrnci se vám vaří vajíčko a na tácy pokládáte všemožné sýry, šunky a salámy s myšlenkami, že pro tentokrát to nevadí, že návštěva má přednost a pro jeden večer raději oželíte zdravé stravování. Přeci návštěvě musíte něco přichystat.

Co ale takhle připravit zdravé pohoštění? Zdravé pohoštění nemusí být pouze zelenina a ovoce. Můžete připravit zdravé verze chlebíčků, jednohubek, ale také pomazánek.

V dnešním článku se dozvíte pár tipů na pohoštění, co můžete připravit místo tradičních pomazánek, jednohubek, chlebíčků a obložených mís.

Obložené talíře

Obložené mísy nemusí obsahovat pouze salámy a sýry.

Zkuste naservírovat takové sýry, které budou kvalitní, ale také nezapomeňte na kvalitní šunky. Místo tradičních salámů přidejte na talíř kvalitní (nejlépe kuřecí nebo krůtí) šunky, přidejte dostatek zeleniny a sem tam můžete přidat také plátek kvalitního sýra.

Místo nakrájeného chleba či bagety zvolte zdravější verzi v podobě celozrnných výrobků.

Pomazánky

Kupované pomazánky obsahují spoustu tuků. Většinou jsou založené na majonéze, která je kalorická a vaší dietě moc nepřidá. Zkuste připravit fit verze pomazánek a ušetřit tak kalorie! Navíc vám po fit verzích nebude těžko a ještě dodáte tělu dostatek bílkovin.

  • vajíčková pomazánka

Uvařte si vejce na tvrdo, které následně smíchejte s cottage sýrem. Cottage sýr můžete zvolit také v light verzi, která obsahuje méně tuků a také méně kalorií.

Dochuťte solí, pepřem a lžičkou hořčice.

  • rybí pomazánka

Rybí pomazánku můžete také připravit zdravěji.

Vezměte si tuňáka, kterého smíchejte s tvarohem, solí a pepřem. Zakápnout můžete citronem, dochutit najemno nakrájenou cibulkou a máte hotovo.

  • tvarohová pomazánka

Tvarohová pomazánka je založená na tvarohu, který dochuťte kořením červené papriky, solí, pepřem a najemno nakrájenou cibulku. Přidat můžete také nakrájené ředkvičky nebo pórek.

  • šunková pomazánka

Šunková pomazánka je tradiční na chlebíčky.

Místo kupované nebo té, kterou si připravujete běžně doma s majonézou, si připravte fit verzi.

Do tvarohu přidejte sůl, pepř, lžičku hořčice, najemno nakrájenou šunku a light verzi lučiny nebo jiného měkkého sýra.

Jednohubky

Ani jednohubky nemusí být nezdravé.

Jaké jednohubky připravit? Základem by mělo být celozrnné pečivo, které můžete potřít jednou z výše uvedených pomazánek nebo měkkým odtučněným sýrem.

Přidáváme seznam potravin, které se hodí na jednohubky.

  • uzený losos s plátkem citronu
  • kvalitní šunka s kouskem vajíčka na tvrdo
  • šunka se sýrem
  • pomazánka se zeleninou
  • avokádová pomazánka (rozmačkané avokádo s citronem, solí a pepřem)

Pár dalších tipů

U jídla to nekončí. Proto přinášíme pár dalších tipů, které mohou vaše pohoštění posunout na zdravější verzi.

Mějte vždy dostatek čisté vody. K oslavám a návštěvám se pojí alkohol, proto se snažte alkohol prokládat dostatkem vody. Jako alkohol volte vína. Vyhýbejte se míchaným nápojům.

Také můžete nahradit tradiční slazené nápoje bezkalorickými verzemi.

Místo dezertů připravte zdravější verze dezertů.