Vánoce

Nechcete o Vánocích přibrat? Těchto 5 rad vám pomůže

Stoly se prohýbají pod tíhou chutného cukroví a dalších dobrot, které lákají, až je ochutnáte. Nedá vám to a nakonec sníte skoro všechno. Když takhle postupujete celý týden a víc, není se čemu divit, že si na Nový rok dáváte předsevzetí o zhubnutí. Může to ale být jednodušší a během vánočních svátků nemusíte přibrat. Jak na to? Pomůže vám těchto 5 tipů.

Méně je někdy více

Obrovský talíř plný dobrého jídla, které ani nemůžete najednou sníst. Ale nějak to zvládnete, protože je to přeci tak dobré a završíte to dalším talířem cukroví. Ve výsledku přijmete opravdu velkou spoustu energie, kterou si tělo uloží na horší časy ve formě tuku. Můžete to obejít tím, že sice ochutnáte všechno a o nic se neochudíte, ale zároveň nesníte velké množství. Na talíř si naložíte o trochu míň, od cukroví si dáte jen pár kousků. Rozdíl může být velký a lehká kontrola nad tím, co během svátků jíte, se vám při vážení po vánočních svátcích určitě vyplatí.

Pohyb hraje roli i během vánočních svátků

Během svátků chodí do posiloven pouze zarytí milovníci cvičení. Pro udržování zdravé váhy a využití energie z jídla vám bude stačit třeba procházka. Kalorie se dobře spalují i u domácích prací, což si užijete hlavně před svátky. Snažte se tedy zůstat alespoň trochu aktivní a uvidíte, že příliš nepřiberete.

Tip: Týden mezi svátky je ideální příležitostí, kdy se dá vyrazit na hory na lyžování. Nezáleží ani na tom, jestli máte raději běžky nebo sjezdovky, protože v obou případech spálíte dost energie.

Opatrně s tekutými kaloriemi

Energetická hodnota se ukrývá i ve sladkém pití a v alkoholu. Ten si o svátcích také neodpíráme, takže je znovu potřeba myslet na rozumné množství. Sklenička či dvě jsou v pořádku, ale vypít během každého večera celou flašku už není příliš dobrou strategií.

Zdravější verze cukroví a vánočních dobrot

Trochu kalorií si můžete ušetřit i ozdravením některých oblíbených receptů. Nemusí jít o úplně změnu, ale stačí ubrat či vyměnit jednu surovinu. Místo smažení raději připravujte pokrmy pečením v troubě bez takového množství oleje. Podívejte se na zdravější recepty na cukroví, kam můžete přidat méně cukru nebo alternativní sladidla s menší energetickou hodnotou. Pokud na to půjdete chytře, na chuti nic nepoznáte, ale při konzumaci rozumného množství jídla ani nepřiberete. Pomoci vám také mohou oblíbené proteinové diety například od Ketodiet, nebo Ketofit.

Půst následovaný velkou hostinou není nejlepší volba

Držet půst kvůli zlatému prasátku je zbytečné a ve výsledku se může stát menší prasátku z vás, když večer splácáte všechno dohromady. Když budete mít velký hlad po celém dni nejedení, sníte toho mnohem více, než v případě, že během dne normálně jíte. Pokud se to stane pouze na Štědrý den, nic se sice neděje, ale jakmile budete tuto strategii půstu a následného náletu a všechno možné provozovat po celý vánoční týden, už by to mohlo znamenat výraznější rozdíl.

Na závěr už nezbývá nic jiného, než popřát veselé a spokojené vánoční svátky plné pohody.

Nechcete o Vánocích přibrat? Těchto 5 rad vám pomůže
5 (100%) 2 recenze

Diskuze, recenze a zkušenosti