Jízda na kole

Jízda na kole a její účinky na zdraví

Ano přátelé, blíží se nám doba, kdy se jezdí na kole a nyní po ukončení nouzových stavů a zatím klesající úrovně nakažení, můžeme vyjít ven a dělat něco málo pro naše zdraví. Už dost dlouho jsme museli sedět, dívat se na televizi a poslouchat politické plány pro naši vlast a hádky poslanců. Teď vás vybízím k tomu, abyste zprovoznili své dvoukolové oře a pomalým tempem vyrazili po okružní výpravě kolem svého města. Kromě toho, že uvidíte krásu právě probouzející se přírody, má jízda na kole i jiné blahodárné účinky. 

O tom, že cyklistika představuje pro vaše tělo pozitivní vliv, není sebemenší pochyb. Posilujete fyzickou zdatnost, prodýcháte se a pomůžete svému srdci odolat problémům s kardiovaskulárním systémem. Ovšem, všeho s mírou. Je mi známo, že kvůli cyklistice, trpí hodně lidí bolestmi páteře a svalů zad. To vede k bolestem hlavy a deformaci páteře, například vám vyroste hrb. Proto po každém dojezdu si chvíli odpočiňte. Následně si po třicet minut procvičte cviky zaměřující se na protažení celé páteře a před jízdou protáhněte celé tělo.

Začínejte pozvolna

Pro hubnutí na kole je nejlepší stanovit si mírnější intenzitu, při níž spálíte nežádoucí tuky a zlepšíte si i kondici. Pro takovéto výsledky musíte jezdit déle než 10-15 nebo 30 minut a k tomu jednou za měsíc. Musíte jezdit pravidelně každý den a minimálně patnáct kilometrů nebo aspoň deset pro začátek. Vymýšlejte si trasy, které zahrnou i kopce a nelamte si hlavu s tím, když první měsíc nevyjedete všechny kopce. Tento proces je maraton a ne sprint. Čili, musí vás to bavit a musíte mít stanovený cíl a důvod.

Jen pro představu, při hodinové chůzi člověk s hmotností 70 – 80 kg, může cca spálit 1000kJ. Při běhu na sedm kilometrů, osoba o stejné hmotnosti, spálí o něco málo více, a to 1900kJ. Při jízdě na kole, pomalejším tempem, spálíte necelých 1000kJ.  Což se vyrovná pomalé dlouhé chůzi. Pokud chcete dosáhnout většího spalování tuků, pak si na to musíte uzpůsobit trasu, ale i tohoto platí pravidlo – všeho moc škodí.

Jen jízda na kole nestačí

Ve finále zjistíte, že pro hubnutí i jízdu na kole, musíte uzpůsobit i jídelníček. Fast-foody a jim podobné, rovnou hoďte za hlavu. Zhruba hodinu před výjezdem se přiměřeně najezte jídla bohatého na sacharidy, které jsou důležité jako zdroj energie pro vaše tělo při jízdě. Po heroickém výkonu do sebe naládujte bílkoviny, čili maso a proteinové tyčinky.

Tato disciplína slouží k formování především svalů dolní poloviny vašeho těla. Jsou tím myšleny zadní a přední strany stehen, lýtkové svaly a také hýždě. Pokud máte v úmyslu jmenované partie těla více vymodelovat a vyrýsovat, pak upřednostňujte jízdu do kopců před rovinkami a při jízdě do kopce šlapejte ve stoje na těžký převod.


Slevové kupóny a slevy v e-shopech

Slevový kód TeamstoreSlevové kódy Urban SportSlevový kupon Powgen.cz