Zelenina

Jaké vitamíny podporují imunitu?

Imunita je nyní horkým tématem, každý druhý se ji snaží posílit a stát se odolnějším vůči onemocnění.

Jaké vitamíny podporují imunitu? To se dozvíte v článku níže. Je nutno však dodat, že imunita se netvoří přes noc, dokonce ani za týden či měsíc. Je to dlouhodobý proces a pokud jste doteď žili “nezdravým” způsobem, vitamíny a minerály vám neposílí imunitu okamžitě. Začít ale někdy musíte, a kdy dříve než nyní? Proto ať už se snažíte a žijete zdravým životním stylem či ne, zařaďte vitamíny a minerály do svého dne, podpořte své tělo a uvidíte, že za nějaký čas budete rádi, že jste se začali zajímat o své zdraví a podpořili svou imunitu.

Vitamín D

Vitamín D je všeobecně hodně zanedbávaný vitamín a spousta lidí trpí jeho nedostatkem. Podle jisté studie trpí nedostatkem až 59 % obyvatelstva. Ačkoli patří mezi přední vitamíny na podporu imunity.

A jak tento vitamín tělu dodat? Vitamín D se sice nachází v některých potravinách, ale největším zdrojem je sluneční svit. 

Možná jste si vědomi, že nachlazení a chřipková období většinou přichází s podzimem a loučí se s nástupem jara. Slunce je důležitým aspektem při tvorbě vitamínu D. Proto bychom měli tento vitamín také suplementovat ve formě tabletek hlavně v období podzimu a zimy.

S věkem tělo hůře dokáže vitamín ze slunce vstřebávat, proto nezapomeňte na své rodiče a prarodiče a objednejte doplněk stravy s vitamínem D také pro ně.

Vitamín se dále nachází například také v lososu či jiných rybách, ve žloutcích a rybím tuku. Největším zdrojem však stále zůstává slunce, proto se řádně mažte krémem s ochranným faktorem, ale slunce se nebojte.

TIP: Při nákupu doplňků stravy pro zlepšení imunity, můžete využít také slevy na Nutraceutics.cz, nebo slevový kód Drmax

Zinek

Zinek je minerálem, který také pozitivně ovlivňuje naši imunitu a je pro ni důležitý.

Zinek dodáme tělu, pokud zařadíme do našich jídelníčků játra, červené maso, mléko, vejce. Z rostlinných produktů pak dýňová semínka, ořechy, hrách, fazole, vločky nebo celozrnné produkty.

Kromě podpory imunity, zinek vám také zlepší stav kostí, nehtů, pokožky a vlasů. Je také důležitý při plodnosti a pro reprodukci.

Selen

Dalším minerálem, který pomáhá posílit naši imunitu je selen.

Největším zdrojem selenu jsou para ořechy. Kromě para ořechů je selen obsažen také například v celozrnných těstovinách, obilovinách, fazolích, semínkách, ale také ho najdeme v dalších druzích ořechů.

Vitamín C

Vitamín C je nejznámější právě kvůli imunitě.

Každý určitě zná, že s příchodem nachlazení začne do sebe cpát citrusové plody jako jsou citrony a pomeranče s vědomím, že obsahují velké množství vitamínu C a jsou tedy spásou pro naše tělo a zdraví.

Citrusové plody samozřejmě obsahují vitamín C, ale pár mililitrů šťávy z kupovaných plodů naši imunitu výrazně neovlivní.

Navíc se úpravou potravin vitamín C vytrácí, proto je důležité zvážit také jeho suplementaci v podobě doplňků stravy. Vitamínem se nemůžete předávkovat, takže s klidným svědomím můžete pokračovat ve své ozdravné kůře se šťávou z plodů, ale zařadit k tomu také doplňky stravy obsahující tento vitamín.

Diskuze, recenze a zkušenosti