Potraviny

Jaké je ideální jídlo před tréninkem?

Co jíst jako poslední jídlo před tréninkem? To je otázka, kterou si klade mnoho sportovců. Jídlo, které konzumujete před tréninkem, může ovlivnit Váš fyzický výkon, svalový růst, množství energie a také následnou regeneraci. Jak by mělo tedy vypadat ideální předtréninkové jídlo?

Předtréninkové jídlo

Jídlo před tréninkem by mělo být tvořeno převážně sacharidy, které poslouží jako zdroj energie. Mělo by se jednat především o komplexní sacharidy (rýže, brambory, ovesné vločky, celozrnné potraviny). Bílkoviny mají také své místo v předtréninkovce, ovšem v menším množství – je doporučováno okolo dvaceti gramů na porci. Vyhnout a vynechat bychom měli tuky, které zpomalují trávení a zpomalují vstřebávání ostatních živin.

Jaké jsou tipy na předtréninková jídla?

Ovesná kaše – ovesné vločky společně s proteinem (který ovesnou kaši také “osladí”) jsou kombinací komplexních sacharidů a kvalitních bílkovin. Ovesnou kaši můžeme doplnit lžičkou medu nebo trochou ovoce.

Rýže s drůbežím masem – drůbeží (kuřecí, krůtí) maso je maso s minimálním množství tuků, proto se skvěle hodí jako zdroj bílkovin před sportovním výkonem, rýže jsou naopak kvalitní zdroj sacharidů.

Celozrnné pečivo – celozrnné housky, toasty či celozrnný, žitný chléb společně s vysokoprocentní šunkou, sýrem se sníženým obsahem tuku poslouží také jako vhodné jídlo před tréninkem. Opět máme v obložené housce komplexní sacharidy i kvalitní bílkoviny.

TIP: Při nákupu kvalitního proteinového jídla můžete využít například slevový kód Myketo.cz, nebo slevový kód Grizly.cz

A jaké jídlo před brzkým, ranním tréninkem?

Pokud patříte mezi fanoušky ranních tréninků, ale představa snídaně v 5 hodin ráno Vás děsí, můžete místo pevné stravy zvolit tekutou formu snídaně. Jako vhodná tekutá forma snídaně se hodí proteinový nápoj společně s nějakým ovocem. Někdo je zastánce tréninků na lačno, při kterých ovšem může docházet ke ztrátě svalové hmoty a úbytku energie a snížení sportovních výkonů. Při trénincích na lačno je vhodné alespoň zařadit EAA (popřípadě BCAA), které poslouží také jako zdroj energie a ochrání svalovou hmotu.

Závěrem je nutné zmínit, že každému bude vyhovovat jiné předtréninkové jídlo, jiné složení a poměr makroživin, proto je nutné vyzkoušet více variant, ze kterých následně vybrat tu pro Vás nejlepší.

Diskuze, recenze a zkušenosti