Facebook

Jak prodávat přes Facebook?

Dnešní prodej se stále více přesouvá na internet, kamenné prodejny už téměř u nových obchodů nenajdeme a kdo nemá eshop, jako by nebyl. Eshop je však nákladná investice. Pokud chcete mít opravdu profesionální eshop, připlatíte si a pokud zrovna rozjíždíte nový business, může to pro vás být překážkou.

Proto vám v dnešním článku přinášíme tip, jak zvýšit prodej vašeho produktu bez eshopu a bez investic. Tajemství spočívá na Facebooku. V tomto článku se dozvíte rady a tipy, jak jednoduše začít prodávat přes Facebook. Můžete si tak vytvořit základnu odběratelů a zákazníků, které po nějaké době (jakmile našetříte) odkážete na váš nový eshop.

Účet na Facebooku

Jako první vám poradíme, jak si vůbec založit Facebook nebo jak s celým prodejem začít.

Pokud již máte facebookový profil, máte z poloviny vyhráno. Pokud ne, založte si ho. Založte si ho však na vlastní soukromou osobu, nikoli na vaši značku.

Přiblížíme vám to na příkladu. Pokud se Jan Novák rozhodne rozjet prodej vlastnoručně vyrobených šperků své značky ŠperkyNovák, nezaloží si profil se jménem ŠperkyNovák, ale Jan Novák. Je důležité mít profil jako soukromá osoba, Facebook nepodporuje vytváření nových a více profilů.

Jakmile máte profil, nemusíte mít strach, že vše budete řešit jako soukromá osoba. Můžete si založit stránku a vystupovat pod jménem stránky. V takovém případě vám budou chodit zprávy na účet stránky, nikoli na váš. Také se pod komentáři budete objevovat jako stránka, tedy vaše značka, nikoli jako vy.

  • Klady a zápory stránky

Možná se založení stránky jeví jako skvělý prostředek pro budování obchodu. Není tomu avšak úplně tak. Stránka je skvělá pro ty, kteří chtějí zvýšit podvědomí o své značce, často sdílet produkty a nechtějí tím rušit svůj osobní profil.

Doporučujeme si stránku pro vaši značku založit, prodej však doporučujeme soustředit do skupin.

Skupiny

Facebook vám dává možnost vytvořit skupinu, která může být veřejná, soukromá nebo skrytá.

V případě veřejné skupiny kdokoli do této skupiny může vstoupit, všichni vidí obsah skupiny a každý může přidávat příspěvky. V případě soukromé skupiny lidé vyhledají skupinu, vidí také popis skupiny, ale o účast ve skupině musí zažádat, to samé platí o přidaných příspěvcích, které musí správce schválit. V případě skryté skupiny nikdo skupinu nenajde, pouze přes odkaz.

Doporučujeme si založit skupinu pod jménem vaší značky a zvolit skupinu soukromou.

Výhody soukromé skupiny:

  • Regulujete a kontrolujete přicházející členy.
  • Lidé mohou vyhledat vaši skupinu podle názvu nebo popisu.
  • Lidé mohou zvát nové členy do skupiny.
  • Lidé mohou přidávat příspěvky do skupiny, avšak pouze po vašem schválení.

Můžete si tedy regulovat a nastavit vlastní pravidla. Je dobré přidat nejprve své známé a lidi, kteří by mohli mít zájem o váš produkt. Doporučujeme být originální, aktivní a přidávat také fotky a příspěvky ohledně výroby, tipy, apod.

Díky tomu, že do skupiny budete přidávat také tipy a rady (zdarma), získáte si přízeň členů skupiny a tedy potencionálních zákazníků. Snažte se pravidelně přidávat, nejen produkty na prodej, ale také například proces výroby, inspiraci a cokoli, co bude s vaší značkou spojené.

Příklad

Opět si uvedeme příklad u pana Nováka. Pan Novák se věnuje výrobě šperků, pojmenuje si tedy svou skupinu podle své značky ŠperkyNovák, do popisu skupiny napíše, o čem skupina bude a co v ní členové naleznou. Přidávat bude nejen hotové šperky s cenou a možností prodeje, ale také proces výroby, fotografie spokojených zákaznic a zákazníků, význam jednotlivých drahokamů ve špercích, apod.

Marketplace

Kromě skupiny, můžete své produkty nabídnout také na Marketplace. Marketplace je část Facebooku, kde najdete vše k prodeji.

Jednoduše přidáte položku, kterou chcete prodat, nastavíte cenu, popis, značku a další parametry a hodíte na Marketplace. Přidat můžete také do skupin se stejným zaměřením, musíte být však členi těchto skupin.