Jídlo

Jak nahradit přílohy?

Přílohy jsou především sacharidové potraviny a suroviny, mezi nejběžnější patří brambory, rýže, těstoviny, ale také houskové nebo bramborové knedlíky. Pokud držíte dietu a hlídáte si svůj kalorický příjem, sacharidy jsou makroživinou, kterou je vhodné manipulovat (snižovat) podle výsledků. Bílkoviny by měly být v každé dietě drženy výš (okolo 1,5 až 2 gramů na kilogram tělesné váhy), tuky také není vhodné příliš snižovat pro správné fungování hormonů a našeho organismu, sacharidy mají samozřejmě také svůj význam (jsou zdrojem energie mimo jiné), ale je možné příjem sacharidů snížit a omezení/nahrazení příloh je jeden ze způsobů, jak snížit nejen příjem sacharidů, ale také jak snížit celkový kalorický příjem. Jak přílohy nahradit? Dozvíte se níže.

Možné náhrady za přílohy

Zelenina

Nejlepší možnou výměnou je zelenina, která neobsahuje téměř žádné kalorie, obsahuje navíc důležité minerály a vitamíny a také vlákninu, proto nás zasytí a splní svůj účel. Jakou zeleninu zařadit? Místo brambor můžete použít celer nebo mrkev a upéct v troubě celerovo mrkvové hranolky, také lze místo bramborové kaše využít dýně a udělat dýňové pyré (které Vás navíc určitě osloví svou zajímavou a skvělou chutí). Místo rýže či těstovin lze zvolit pouze zeleninový salát, skvělá náhrada je také cuketa, která obsahuje téměř nejmíň kalorií ze všech druhů zeleniny (podobně jako okurka). Pokud chcete zůstat o pyré, lze brambory nastavit brokolicí, květákem či zmíněným celerem a snížit tak množství kalorií více jak o polovinu. Lilek nebo žampiony jsou také možností, jak nahradit klasickou přílohu.

Nízkokalorické přílohy

Druhou variantou je zakoupení příloh se sníženým množství kalorií, které jsou cenově dražší a méně dostupné než běžné varianty. K zakoupení najdete nízkokalorické těstoviny (špagety, fusilli), ale na trhu už se objevují i další tipy. Vždy pečlivě sledujte složení, často se jedná pouze o marketingový tah, jak nalákat zákazníky a složení je podobné jako u běžných surovin.

Brambory

Poslední kategorie Vás možná překvapí, protože se vlastně jedná o přílohu, tak jak ji vyměnit? Zmiňuji brambory, protože sice obsahují kalorie a sacharidy, ale nižší množství než ostatní přílohy, proto si můžete dovolit příjmout větší množství brambor za stejné množství kalorií, navíc mají vyšší sytící efekt (než například klasická bílá rýže).


Slevové kupóny a slevy v e-shopech

Slevový kód Slimpasta.czSlevové kódy GrizlySlevový kód KampotskyPepr.cz