Proteinová zmrzlina

Jak na domácí proteinovou zmrzlinu

V letních, teplých dnech jsou zmrzliny často vyhledávány a konzumovány, nejen děti milují sladké nanuky a čokoládové kornouty, které na jednu stranu Vás příjemně ochladí, na druhou však tělu dodá velké množství rychlých cukrů (a také tuků v podobě čokolády). Zmrzlina je kalorická bomba, která může být důvodem přibírání. Jak si v prázdninových dnech poradit s chutí na sladkou zmrzlinu? Vyrobte si domácí proteinovou zmrzlinu bez přidaných cukrů a nabitou bílkovinami. Recept je velmi jednoduchý.

Recept na proteinovou zmrzlinu

Zdravá zmrzlina se skládá pouze z pár surovin a ingrediencí, které téměř každý najde doma, příprava také není časově náročná a zvládne ji také malé dítě. Jaké ingredience si připravit?

– Ovoce – ideální jsou jahody, borůvky, maliny nebo jiné lesní plody, které obsahují minimální množství kalorií. Vybírat můžete i z jiného ovoce, počítejte však se zvýšením kalorií.

– Mléko – použijte polotučné, které neobsahuje vysoké množství tuků, ale je lepší variantou než mléko nízkotučné.

– Protein – nejlepším proteinem je caseinový protein, který dodá zmrzlině krémovost, zvolit však můžete i syrovátkový protein. Protein dodá zmrzlině bílkoviny a také ji ochutí, proto volte příchuť tak, aby se dala kombinovat s vybraným ovocem (například k jahodám jahodový nebo vanilkový protein).

A jaký je postup? Všechny ingredience vložíme do mixéru a mixujeme do hladké konzistence, poté přelijeme do připravené misky a vložíme na třicet minut do mrazáku. Druhou variantou je přidat do mixéru také kostky ledu a konzumovat zmrzlinu rovnou po přípravě.

TIP: Nechce se vám vyrábět domácí zmrzlinu? Hotovou proteinovou zmrzlinu můžete zakoupit například v e-shopu Ketodiet.cz, nebo Ketomix.cz

A o jaké zdravé suroviny můžeme zmrzlinu doplnit?

Místo mléka můžete použít bílý jogurt nebo tvaroh, které dodá zmrzlině také slušnou dávku bílkovin.

Můžete zmrzlinu také vylepšit lžičkou holandského kakaa nebo skořice.

Pokud chcete zvýšit množství zdravých tuků, můžete zvolit přidání ořechů (skvěle se do zmrzliny hodí kokos, jako posyp můžete zvolit drcené vlašské ořechy).

Dieta není pouze o nudných, neochucených potravinách, touhle živinami nabitou zmrzlinou si můžete svou dietu zpříjemnit a zdravě osladit.

Diskuze, recenze a zkušenosti