Cvičení doma

Cvičení a posilování doma

Karanténa většinu z nás přinutila zůstat doma, cesty do práce se proměnily v homeoffice a my nevíme, jak se doma zabavit, když jsou posilovny zavřené. Prvních pár dní karantény jistě všichni věnovali úklidu a nedokonalostem, které vás doma trápily. To ovšem po čase omrzí, vše je uklizeno a přihází čas na sezení u televize a jídlo! I v době koronaviru je ovšem nutné se pohybovat, nejen pro zdraví, ale jistě i kvůli formě do plavek, což všechny ženy doufají, že se u vody budou moci ukázat i letos.

Jak začít doma cvičit

  • Motivace – ke cvičení jistě budete muset nejprve najít motivaci, o cvičení se mluví krásně, koná ale mnohem hůř. Řekněte si, proč chcete cvičit, výbornou inspirací bývá nejen krásná postava, ale také dobrý pocit, že jste udělali něco pro sebe a neseděli jste jen na zadku, posílíte také svoji kondici, až se období přehoupne, budete připraveni.
  • Tréninkový plán – pokud jste začátečník, nechte se inspirovat u profesionálních trenérů, kteří mají na internetu mnoho videí. Jestliže si i přesto budete chtít sestavit plán samostatně, musíte si zařadit jednotlivé partie postupně, nikoli týden cvičit nohy, poté týden ruce apod. Zároveň do plánu musíte zařazovat i odpočinek.
  • Pravidelnost – stanovte si dobu, kdy budete cvičit, ať už jaký den v týdnu nebo jakou hodinu. Někdo dává přednost cvičení večer, někteří odpoledne, jiní zase ráno – nikdy necvičte nalačno!
  • Prostor – ne každý má příležitost volné místnosti, kde si může v klidu zacvičit, vymezte si tedy prostor podle vašich možností. Místo by mělo být lehce vyvětrané, abyste mohli dýchat.
  • Co si připravit na cvičení – než půjdete cvičit, oblečte si sportovní oblečení, ve kterém se vám bude dobře cvičit, měli byste si připravit i tenisky s čistou podrážkou. Důležitostí je také připravené pití.

Jestli si budete chtít zacvičit rychle, můžete využít HIIT nebo Tabatu, jistě vás tato cvičení budou bavit.

TIP: Na nákup cvičebních pomůcek můžete také využít slevový kód na inSportLine.cz nebo slevový kupón Fitness4u.cz

Chci si domů pořídit posilovací stroj, jaký vybrat

Na trhu je posilovacích strojů několik, pokud si budete chtít vybrat ten správný domů, nemusíte jich mít několik, stačí vám jen jeden nebo dva, které budou zaměřeny na spalování tuků, tvarování postavy a nárůst svalové hmoty. Nemusíte si kupovat ani drahý posilovací stroj, zaměřit se můžete na cvičební pomůcky, při kterých budete cvičit s vlastní vahou.

  • Běžecký pás – mezi nejpopulárnější domácí stroj na cvičení patří jistě běžecký pás. Využijete je na spálení přebytečných tuků, ale také pro lepší náladu. Profesionálním sportovcům slouží běžecké pásy k zahřátí před výkonem.
  • Eliptický trenažér – tento stroj je považován jako druhý nejoblíbenější zaměřený na cardio. Při cvičení je zapojela dolní část těla, pokud používáte i ruce, zapojujete i horní část těla.
  • Rotoped – rotopedy se zaměřují především na dolní část těla, proto nebývají vhodnou alternativou pro posilování celého těla.
  • Činky – činky by jistě neměly chybět v žádné posilovně a to ani v té domácí. Vybrat si můžete jednoruční nebo obouruční činky, ale také oblíbené kettlebelly.
  • Tyč – jestli máte doma pevná futra, můžete mezi ně připevnit i tyč, která bude mít více užitků. Kromě posilování rukou, můžete za tyč připevnit i TRX, na kterých můžete cvičit celé své tělo pomocí své váhy.
  • Podložky – každý cvičenec bude muset mít doma i podložku, na které se bude protahovat, aby si zahřál tělo a neublížil si.

Diskuze, recenze a zkušenosti